خوش بینی … یک نقطه نور در انتهای تونل


تهیه کننده: اومایما سلیم

راه های بهبودی خود پس از بحران
ما یک سال را اینجا گذاشتیم و سال دیگر را استقبال کردیم. شاید سال 2020 یکی از سخت ترین سالهایی است که بشر به دلیل شیوع ویروس کرونا ، که چرخ زندگی را متوقف کرد و باعث شکست جدی شود ، تجربه کرده است. با آمدن سال جدید ، امیدها ایجاد شدند و با خوش بینی پرورش یافتند … این احساس مانند مشعلی است که به ما قدرت پیشرفت می دهد و به زندگی معنا می بخشد.
این هفته ، کتاب راهنمای سلامت روان ایده هایی را برای احیای خوش بینی که در پرتو بحران های پی در پی کمرنگ شده است ، به شما ارائه می دهد.

چهار تفکر که خوش بینی را در شما زنده می کند
“بدبینی خلق و خوی است ، اما خوش بینی اراده است” … اگر این گفته فلسفی درست باشد چه می کنید؟ در اینجا چهار ایده آورده شده است که صبح بعد از بیدار شدن از خواب می توانید به لبخند روز برسید.

طبیعی است که هر از گاهی احساس بدبینی کنید ، این یک شخص است. با این حال ، خوش بینی یک راه حل است و شما باید در مورد آن تصمیم بگیرید.

بعضی اوقات نگاه کردن به لیوان نیمه پر به جای نیمه خالی ، دیوانه کننده نیست. در واقع ، اگر بین تماشای جهان با ظاهری صورتی یا سیاه همیشه انتخاب داشته باشید ، چه گزینه ای را انتخاب می کنید؟
خبر خوب برای خوانندگان: به لطف چهار ایده ساده که به شما امکان می دهد دیدگاه های خود را درباره زندگی به رنگ صورتی درآورید ، یک انتخاب دارید.

در اینجا چهار ایده آورده شده است که باید در صورت امکان پس از بیدار شدن از خواب برای شروع روز در خاک خوب پذیرفته شود. اگر روز خود را با به تعویق انداختن زنگ هشدار خود شروع می کنید و فکر می کنید بلند شدن از رختخواب برای رفتن به محل کار دردناک است ، بعید است روحیه شما بهبود یابد … از طرف دیگر ، اگر این ایده ها را امتحان کنید …

ایده №1: امروز من کار مفیدی انجام خواهم داد
روزی نیست که کار مفیدی برای دیگران انجام ندهید. یا در شغل خود و یا در زندگی شخصی خود. فقط فکر کردن در هنگام بیدار شدن به آن یک هدف است. برای یک روز خسته کننده در محل کار آماده می شوید؟ مقداری پول بردارید و آن را به یک فرد فقیر بدهید … انجام یا انتظار چیز مثبت باعث شارژ انرژی می شود.

ایده №2: امروز من کاری برای خودم انجام می دهم
کار و خواب … این روال معمولاً اخلاق ما را نقض می کند. بنابراین ، هر روز صبح درباره مقدار کمی از خودخواهی که به خود اختصاص می دهید ، فکر کنید: ورزش ، مراقبه ، خواندن ، غذا خوردن با کسی که مدتهاست او را ندیده اید یا برقراری تماس تلفنی با دوستی که همیشه دوست داشته اید صدا زدن. .. روی این نکته تمرکز کنید ، چیزی باشید که شما ، فقط خودتان هستید ، روزی یک بار. شروع روز با ایده مراقبت از خود ، به جای اختصاص دادن 100٪ از وقت خود به دیگران ، برای احساس انزوا از دیگران ضروری است.

ایده شماره 3: من آدم خوبی هستم
صبح آینه نگاه می کنی؟ چی میبینی؟ موی سفید؟ یا چین و چروک؟ چه می شود اگر به جای اینکه چشم های خود را روی هر چیز منفی ببندید ، به چشمان خود نگاه کنید و ببینید که فرد خوبی هستید؟ در ابتدا این احمقانه به نظر می رسد ، اما کم کم به یک عادت تبدیل می شود و شما حتی به این چین و چروک ها نگاه نمی کنید! گام بعدی این است که هر روز صبح از خود تعریف کنید و یاد بگیرید که نوع نگاه خود را تغییر دهید.

ایده شماره 4: من زنده ام
بله ، و این ضروری است. صرف نظر از نظریه اهرام مازلو ، مشکلی که با افزایش سن با آن روبرو هستیم این است که ما اصول اولیه وجود خود را فراموش می کنیم. وقتی کودک هستیم ، وقتی گرسنه هستیم گریه می کنیم. یک بطری شیر ساده برای خوشحال کردن ما کافی است. باید بخاطر بسپاریم که وقتی زنده هستیم ، سالم هستیم و در یک کشور امن با اصول زندگی زندگی می کنیم … احساس خوبی است.

درک مجدد اینکه خوش شانس هستیم ضروری است و همچنین در حال انجام کار خوبی هستیم. ما در دوره ای زندگی می کنیم که همه چیز تاریک به نظر می رسد ، درست است ، همه چیز می تواند بهتر از اکنون باشد ، اما به جای گریه در مورد آنچه نداریم ، آیا فکر خوبی نیست که از آنچه داریم خوشحال باشیم؟

آیا این افکار به نظر شما پیش پا افتاده است؟ اولیه؟ حق با شماست اما یک کلمه از شما ، من ترجیح می دهم با لبخند بزرگ احمق باشم تا یک فرد بسیار باهوش اما افسرده!
با این حال ، این چهار ایده را امتحان کنید و خواهید دید که به مرور لبخند هرگز شما را ترک نخواهد کرد. این بدان معنا نیست که نگرانی های زندگی تاثیری در شما نخواهد داشت ، اما بدون شک آسیب کمتری به شما می رساند!

خوش بینی از بدن محافظت می کند
در واقع ، شما می توانید با جستجوی احساسات مثبت ، سلامتی خود را بهبود ببخشید. اما مثبت اندیشی نیاز به یک کار کامل روی خودتان دارد. در اینجا جزئیات

افراد خوش بین عمر طولانی تر و سالم تری دارند
چه کسی این تجربه را نداشته است؟ شما با شنیدن خبرهای خوب ، یک اتفاق ناگهانی خوشحال ، احساس سرگیجه می کنید ، ناگهان حالت خوب می شود ، برای ملاقات دوستان فرار می کنید یا تمام روز در کلاس کار می کنید. اما این پویایی تازه از کجا آمده است؟ پاسخ به سادگی با تجربه احساسات خوشایند است؟ آیا لذت ، لذت ، خوشبختی و افکار مثبت می تواند عاملی در سلامت جسمی باشد؟

ایده جدیدی نیست. حتی روانشناس و داروساز امیل کاوی ، در اوایل قرن بیستم ، از او روشی برای درمان گرفت. او بیست بار در روز به مشتریان خود توصیه می کند پیام خوش بینانه را تکرار کنند: “من هر روز در همه سطوح به جلو می روم.” سالها بعد ، روزنامه نگار و پروفسور آمریکایی ، نورمن کوزینز این ایده را در سال 1979 دوباره آغاز کرد و با بیان چگونگی بهبودی خود از یک بیماری مهلک به لطف درمان بر اساس فیلم های کمدی و ویتامین C ، اظهار داشت: . به دلایل واضح: “پزشکی ، روانپزشکی و روانشناسی ثابت کرده اند که چگونه احساسات و افکار منفی در طولانی مدت باعث استرس ، خستگی و ضعف ما می شوند. اما در آن زمان آنها عمدتا به آسیب شناسی علاقه مند بودند. “

ویژگی های روانشناختی سلامتی
امروزه بسیاری از درمان ها به منابع عاطفی و پویایی خاصی از بیمار نیاز دارند. روانشناسی مثبت به نوبه خود می کوشد صفات روانشناختی را که باعث بهبود سلامت جسمی می شوند شناسایی کرده و از ابزارهای لازم برای رشد آنها استفاده کند. از توانایی ارضای نیازهای مادی ، عاطفی و معنوی فرد ، از طریق توانایی غلبه بر مشکلات ، تا احساس افتادن در یک “جریان” مثبت که به وجود فرد معنا می بخشد. این ویژگی ها دارای همان چیز هستند ، که برای همه سطوح فرد خطاب است و بر بعد معنا و حتی اخلاق متمرکز هستند. همانطور که با تأمل در مشکلات می توان زندگی را از بین برد ، با نگاه به سمت روشن نیز می توان آن را رنگین کرد.

تفکر مثبت و تفکر جادویی
اگرچه تعدادی از مطالعات برای اثبات تأثیر آن آغاز شده اند ، اما روانشناسی مثبت ، تکرار را ترغیب نمی کند. وسوسه انگیز است که دیدن آن را تابشی از تفکر جادویی بدانیم ، راهی برای “چه کسی” برای سفیه هایی که می خواهند باور کنند همه چیز در بهترین دنیاهای ممکن همیشه بهتر خواهد بود ، کافی است خود را متقاعد کنید.
از مثبت اندیشی به خوبی استقبال نمی شود.به گفته فروید ، خوش بینی غالباً به عنوان یک توهم دیده می شود ، اگرچه برای ادامه تمدن ها ضروری است. اما باید ماسک را از آن جدا کرد تا زمانی که فرد بالغ شود ، به عبارت دیگر ، بدبینانه باشد.

جستجو و مسئولیت
در آخرین کتاب خود ، مارتین سلیگمن ، روانشناس آمریکایی ، ابراز تأسف می کند که علم وی آن را علمی کاذب در مورد خوشبختی می داند و این “علم خوشبختی” است که خواستار لبخند است ، در حالی که معنی و هدفی را که همه باید به آنها بدهند ، اولویت بندی می کند زندگی. تو هستی از نظر وی ، سلامتی کمتر به احساس خوشبختی بستگی دارد تا اینکه احساس کند که در حال درک کامل توانایی های خود است.
از طرف خود ، تیری یانسن این فرصت را از دست نداد و اشاره كرد كه خوش بینی از بدن محافظت می كند. و اینکه رابطه ای که خوشبختی ، سلامتی و احساس شوخ طبعی را به هم پیوند می دهد بیش از هر چیز به معنای عمیقی که به زندگی خود می دهیم بستگی دارد – جستجویی که با جستجوی تجمل گرایی خودخواهانه برآورده نمی شود. لذت بردن از مزایای خوش بینی بدون شرط و مسئولیت نیست. به گفته وی ، این مستلزم اولویت دادن به سه نگرش ذهنی است که اساس تعادل ما را تشکیل می دهد ، که سه رکن واقعی سلامت ما هستند.

1- صافی: این مهمترین ستون است ، زیرا جریان اطلاعات را بهبود می بخشد و اجازه می دهد ابعاد مختلف موجودیت ما همسو شود – تضمینی برای سلامتی. هنگامی که تسلط خود را از دست می دهید ، مانند اینکه نمی توانید احساسات جسمی و عاطفی خود را با کلمات بیان کنید ، در معرض ابتلا به برخی اختلالات قرار می گیرید ، که اغلب اختلالات روان تنی مانند زخم معده ، آسم ، اگزما یا سایر بیماری های مزمن نامیده می شوند. با این حال ، صافی را نمی توان کنترل کرد – مثل این خواهد بود که بخواهید خودتان را مجبور کنید طبیعی باشید. تیری یانسن توصیه می کند روند تکامل را دنبال کنیم: بیایید با بدن شروع کنیم. “شما باید یاد بگیرید که آرام باشید ، آرام باشید ، احساسات را آزاد کنید و ناگهان احساسات اساسی را از بین ببرید. فقط در این صورت است که آنچه را تجربه می کنیم با کلمات توصیف خواهیم کرد. “مطالعات نشان می دهد که واقعیت ساده تنفس عمیق و حرکت بدن تعادل عملکرد مغز ، به ویژه تعادل بین احساسات منفی (ترس ، عصبانیت ، اضطراب …) و احساسات مثبت (شادی ، اشتیاق …) را بازیابی می کند.

2. اعتماد به نفس: وقتی صحبت از زندگی خودمان می شود ، اعتماد یک رکن اساسی اما دشوار است: بیشتر شخصیت ما با واکنش به ترس از تربیت یا تجربیات بد شکل می گیرد. برای انعطاف پذیری ، باید یاد بگیرید که دفاع و ترس خود را درگیر کنید – چیزهایی که هیچ کس دوست ندارد با آنها روبرو شود! چگونه درست کنیم؟ می توانید پاسخ را حدس بزنید: البته بدن! تیری یانسن توضیح می دهد: “ویلهلمراك روانپزشك اتریشی است و الكساندر لوین (روان درمانگر آمریكایی ، دانش آموز دبلیو ریچ) مدتهاست كه نشان می دهد ترس و دفاع ما منجر به انقباض عضلانی و كنترل بدنی می شود ، از این رو مزایای افزودن ورزش مانند یوگا یا تای چی … برای هر کار تحلیلی یا درمان روانشناختی ».

3. هماهنگی: صافی و اعتماد به نفس نیاز به سازگاری خاصی بین اهداف ، ایده ها ، گفتارها و اعمال دارد. به نظر تیری یانسن ، زندگی به نظر می رسد که این انسجام کاملاً پدیدار و آشکار می شود. و این را در سطح بیولوژیکی می بینیم: هرگاه همه چیز با هم چسبانده شود ، زندگی درست می شود. اگر چیزی متناقض وارد سیستم شود ، همه چیز خراب می شود. “همین امر در مورد مردم ، جوامع و تمدن ها صدق می کند. من غالباً می شنوم که بیماران با درد جسمی یا روانی به من می گویند که آنها احساس می کنند زندگی آنها با استرس جسمی یا احساسی که تجربه می کنند مطابقت ندارد. گوش دادن به خودتان به طور عینی به شما امکان می دهد بدون تقلب معایبی را کشف کنید … زیرا زندگی از ما التماس می کند که تقلب نکنیم.

مثبت اندیشی … چگونه است؟
این نگرشی مبتنی بر این اصل است که هر کس پتانسیل غنی دارد و باید استفاده و توسعه آنها را بیاموزد:
با مبارزه با نابودی خود ، اضطراب و بدبینی.
– از طریق آموزش سیستماتیک برای تحرک در جهت اهداف روشن و دقیق ، درک آینده با اعتماد به نفس و تجسم خلاق نتایج انتظار.

خوش بینی در عصب شناسی
عصب شناسی تا دهه 1990 شروع به مطالعه مکانیسم های خوش بینی نکرد ، بنابراین اطلاعات جمع شد: اثر دارونما ، درمان خودکار ، فواید فیزیولوژیکی خنده و تأثیرات اخلاقی بر پیری … بسیاری از موارد ثابت می کند که خوش بینی و احساسات خوشایند نقش مثبت سپس علوم اعصاب شیمی این فرآیند را روشن می کند و یک تخصص پزشکی جدید ظهور می کند: “ایمونولوژی نوروپاتیک و غدد درون ریز” ، که به مطالعه رابطه بین بدن و ذهن اختصاص دارد. بر این اساس ، در سال 1998 ، پروفسور مارتین سلیگمن از دانشگاه پنسیلوانیا سیستم روانشناسی جدیدی را راه اندازی کرد که جنبه های مثبت وجود را برطرف می کند ، به نام “روانشناسی مثبت” ، که مبتنی بر مطالعه افراد “خوشحال” برای یادگیری دروس قابل اجرا است. برای بقیه.





مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *