ورزش .. راهی برای حفظ سلامت روان


تهیه کننده: اومایما سلیم
فعالیت های بدنی برای حفظ سلامت جسمی و جلوگیری از بیماری ها ، به ویژه بیماری های مربوط به قلب و ریه ها و همچنین حفظ وزن سالم و تناسب اندام در زندگی فرد مهم است. اما اکثر مردم نمی دانند که فعالیت بدنی نیز فواید بی شماری برای سلامت روان دارد. ما این را در راهنمای بهداشت روان این هفته خواهیم فهمید.

مزایای روانشناختی فعالیت بدنی
ورزش برای بدن انسان بسیار مفید است ، زیرا توانایی قلب و ریه ها را برای انجام وظایف عملکردی خود افزایش می دهد و به حفظ وزن سالم و پایدار کمک می کند. و ورزش همچنین می تواند باعث بهبود خلق و خو ، بهبود خواب و درمان بی خوابی شود ، زیرا ورزش دارای مزایای باورنکردنی روانشناختی است.
به گفته روانشناسان ، در ادامه به مزایای شگفت انگیز روانشناختی ورزش پی خواهیم برد.
تحقیقات نشان می دهد ، بدون توجه به سن و سطح آمادگی جسمانی ، ورزش کمتر می تواند زندگی شما را تغییر دهد. شما می توانید یاد بگیرید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند برای مقابله با مسائل بهداشت روان و بهبود انرژی و توانایی های خود استفاده کنید.

ورزش استرس و افسردگی را از بین می برد
ورزش یکی از بهترین روشهای درمانی برای مشکلات روانشناختی است و ما ابتدا باید به تدریج ورزش کنیم تا زندگی و فشار روانی را از بین ببریم ، که باعث بسیاری از بیماری های روحی می شود ، که گاهی اوقات به صورت بیماری های ارگانیک مانند روده تحریک پذیر و معده درد ظاهر می شود.
و ورزش مزایای روانشناختی باورنکردنی دارد که شاید مشهورترین آن ها باشد:

افسردگی را برطرف کنید
ورزش به درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​با همان اثر ضد افسردگی کمک می کند. چهار بار در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی به از بین بردن اثرات استرس روزانه بر سلامتی کمک می کند.
همچنین ورزش به عنوان راهی برای منحرف کردن تمرکز از افکار منفی و ایجاد کمی آرامش و راحتی در نظر گرفته می شود.

هورمون خوشبختی را افزایش دهید
ورزش منظم و مداوم ، حتی سبک ، به ترشح هورمون شادی کمک می کند ، که باعث بهبود خلق و خو و کمک به کاهش نوسانات خلقی و افسردگی می شود.

اضطراب را برطرف کنید
ورزش اضطراب را برطرف می کند و به آزادسازی هورمون شادی کمک می کند ، که منجر به بهبود روحیه می شود.
می توانید در فضای باز ورزش کنید و با ورزش به خوبی تمرکز کنید ، زیرا این امر به کاهش اضطراب و ترس کمک می کند.

استرس زدایی
هنگامی که فردی در حالت تنش قرار دارد ، احساس می کند که کل بدن وی تحت فشار است ، که گاهی اوقات باعث بیماری های ارگانیک مانند کمر درد ، گردن درد یا سردردهای شدید می شود ، اما هنگام ورزش دوره ای ، به کاهش این فشار کمک می کند و عضلات را شل کرده و استرس را در بدن از بین ببرید.

مبارزه با بی خوابی
ورزش به رفع بی خوابی کمک می کند و به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. بی خوابی یکی از علائم اختلالات روانی است که در نتیجه فشارهای روزمره رخ می دهد.
هنگام ورزش بدن از استرس خلاص می شود که به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید.

ورزش اعتماد به نفس را افزایش می دهد
ورزش منظم می تواند باعث افزایش عزت نفس و افزایش عزت نفس ، توانایی مقاومت در برابر فشار بیش از حد شود و همچنین به بهبود ظاهر کمک می کند تا احساس قدرت و افتخار کنید.

راه های ایجاد انگیزه در ورزش
در اینجا مهمترین راههای کمک به شما در ایجاد انگیزه برای برخاستن برای ورزش وجود دارد:
+ برای جلوگیری از تنبلی باید لباس ورزشی بپوشید و دوبار به موضوع فکر نکنید.
شما باید ورزش های مختلفی را تمرین کنید تا خسته و روزمره نشوید
عضویت در گروه های تمرینی برای داشتن انگیزه مهم است
شما باید از خوردن غذاهای پرچرب خودداری کنید زیرا باعث افزایش سطح قند در بدن می شود و تنبلی و بی حالی را افزایش می دهد.

ورزش کنید تا سلامت روان شما بهبود یابد
برای کاهش استرس و افسردگی ، ورزش متحد بزرگی در این ماموریت است. اما چرا فعالیت بدنی اینقدر م effectiveثر است و برای بهبود سلامت روان خود کدام فعالیت را انتخاب می کنید؟

اضطراب ، استرس ، غم و افسردگی وجود دارد. بیشتر ما از سلامت روانی ضعیفی رنج می بریم ، طبق مطالعه ای که در سال 2017 توسط “Opinion Way” انجام شد ، از هر 10 فرانسوی تقریبا 9 نفر از استرس رنج می برند. آمارهای رسمی همچنین نشان می دهد که از هر 5 نفر 1 نفر در طول زندگی خود دچار افسردگی شده اند یا رنج می برند. در مورد بیماری روانی به طور کلی (وسواس فکری عملی ، اختلال دو قطبی ، اسکیزوفرنی …) ، این بیماری از هر 5 نفر هر ساله 1 نفر را درگیر می کند. این مربوط به همه مردم در سراسر جهان است.
به گفته دکتر مارک روزنبلات ، متخصص پزشکی ورزشی ، برای بهبود سلامت روان و به ویژه جلوگیری از افسردگی یا غلبه بر افسردگی – که نیاز به پیگیری با روانپزشک دارد – فعالیت بدنی توصیه می شود: “حدود 6٪ از ورزشکاران بزرگسال از اضطراب یا رنج. درباره مشکلات بهداشت روان. وی افزود: این درصد حدود 15 درصد از جمعیت جهان است ، بنابراین ورزش به جلوگیری از بروز بیماری های روانی یا تشدید آن کمک می کند. “

چرا تمرینات برای ذهن مفید هستند؟
فعالیت ورزشی باعث تولید اندورفین در بدن می شود. این پروتئین ها ، “هورمون های خوشبختی یا عشق” نامیده می شوند ، به ارتقا رفاه کمک می کنند. دکتر روزنبلات می گوید: “هورمون استرس آدرنالین در حین فعالیت بدنی اصلاح می شود.” وقتی ورزش می کنیم ، در برابر استرس مقاومت بیشتری می کنیم و کمتر در معرض اضطراب و افسردگی قرار می گیریم ، بنابراین می توانیم آنها را بهتر کنترل کنیم و همچنین با احساسات منفی و شکست ها مبارزه کنیم.
ورزش عزت نفس را افزایش می دهد ، که همچنین به بهبود سلامت روان کمک می کند. دکتر استفان کلرگت ، دکتر ، روانپزشک می گوید: “این نه تنها فشار خون و ضربان قلب شما را کاهش می دهد ، بلکه به شما کمک می کند بدن خود را تنش کنید. به بهبود درگیری اجتماعی کمک می کند. “
ورزش مورد علاقه برای بهبود سلامت روان
هرچه فعالیت شدیدتر مانند دویدن یا دوچرخه سواری بیشتر باشد ، اندورفین بیشتری در بدن آزاد می شود. با این حال ، این ورزش ها را نباید به دیگران ترجیح داد. دکتر Clairge می گوید: “ما اول باید ورزش را دوست داشته باشیم” ، و اضافه کرد: “اگر ورزش به عنوان یک محدودیت دیده شود ، تأثیر آن بر سلامت روان کاهش می یابد ، مهمترین دلیل آن این است که شما خطر انصراف را دارید.” با این حال ، برای دیدن مزایای آن ، باید مرتباً آن را انجام دهید. “
اسب سواری ، شنا ، ژیمناستیک و تنیس وجود دارد … تقریباً همه ورزش ها توصیه می شوند. دکتر روزنبلات به افرادی که از پرخاشگری رنج می برند توصیه می کند که به ورزشهای رزمی نپردازند زیرا “برخی افراد ممکن است از حرکاتی که می آموزند بهره مند شوند.” این کارشناس افزود: بهتر است از افرادی كه افكار خودكشی دارند ، از اتومبیلرانی یا چتربازی پرهیز كنیم.
همچنین توصیه می شود افراد مبتلا به افسردگی در ورزش های گروهی شرکت کنند: فوتبال ، والیبال و بسکتبال … زیرا این امر به آنها امکان می دهد با هم تیمی های خود معاشرت کرده و روابط برقرار کنند و ترجیح داده می شود فعالیت های ورزشی فردی را برای افرادی که از آن رنج می برند انتخاب کنند. استرس داشته باشید تا از نظر دیگران نگران نباشید.

فواید ورزش برای سلامتی
فعالیت های بدنی و ورزش جایگاه بسیار مهمی در زندگی روزمره دارد. اما مزایای این عمل برای سلامتی و رفاه چیست؟ چند بار در هفته باید انجام شود؟

فواید ورزش بر روی بدن
شواهد نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش فشار خون بالا کمک کند. استقامت بدن شما را بهبود می بخشد ، انعطاف پذیری و انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد.
فعالیت بدنی نیز به عنوان یک عنصر پیشگیرانه ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها و در نتیجه جلوگیری از پوکی استخوان در نظر گرفته می شود.
ورزش به جلوگیری از کمردرد و عود علائم کمک می کند.
تقویت عضلات مربوط به ورزش برای روماتیسم التهابی مزمن نیز مفید است.
پیری سالم و حفظ عملکرد ایمنی موثر برای مدت زمان طولانی تر نیز از مزایای ورزش است.

اثرات افزایش وزن و چاقی
فعالیت بدنی باعث حفظ وزن می شود و همچنین به کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند. دانستن اینکه چاقی یک مشکل اساسی است که می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی را افزایش دهد … لازم است فعالیت بدنی انجام شود ، زیرا نقش آن در درجه اول پیشگیری است.

فواید پوست
اگر می خواهید پوست خود را نرم نگه دارید بدون تأخیر ورزش کنید. این روش درمانی موثر برای جوانی مداوم است!

فوایدی برای ذهن
فعالیت بدنی فواید روانشناختی مثبتی دارد. علائم افسردگی و اضطراب را برطرف می کند. سپس خواب را تقویت می کند مگر اینکه عصر ورزش کنید. فعالیت بدنی یک محرک قدرتمند است ، لازم به ذکر نیست که تأثیر آن بر روحیه خوب است!

در کودکان ، ورزش بر سلامتی تأثیر می گذارد ، به عنوان مثال با کاهش سرعت رشد عوامل خطر مسئول بیماری های مزمن. در دوران نوجوانی ، ورزش به بهبود عزت نفس و کاهش استرس (به دلیل تولید اندورفین) و اضطراب کمک می کند.

مزایای بهداشت روان
کاهش فشار
افزایش اعتماد به نفس
تحمل رنج: ورزش به معنای حمله به نوعی به خود است و این حمله اغلب دردناک است. برای تأثیرگذاری ، ضروری است که ورزش به اندازه کافی شدید و سنگین باشد تا بدن شما به آن عادت کند و بهبود یابد. این پیشرفت به شما امکان می دهد درد را بهتر کنترل کنید ، تحمل بیشتری در برابر رنج ها داشته باشید و در زندگی روزمره به شما کمک کند.
توانایی های فکری با عملکرد بالا: طبق برخی مطالعات ، ورزش منظم می تواند مغز و سلول های عصبی را تحریک کند. بنابراین ، به شما کمک می کند ذهنیت باز داشته باشید و بنابراین آمادگی بیشتری برای یادگیری خواهید داشت.
مهارت های ورزشی را تمرین کنید
مبارزه با اعتیاد: ورزش همچنین می تواند به شما کمک کند تا با اعتیاد مبارزه کنید. وقتی شما یک ورزشکار منظم می شوید ، سبک زندگی سختی را تحمیل خواهید کرد و در این حالت می توانید با سهولت بیشتری از انواع اعتیاد های مضر خلاص شوید.
کاهش اضطراب و هدایت انرژی: اضطراب همچنین می تواند نتیجه انرژی زیادی باشد که نمی توانیم آن را کنترل کنیم. استفاده از این اضطراب برای فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا روزانه آرامش بیشتری داشته باشید و یاد بگیرید که احساسات خود را بهتر کنترل کنید.
مبارزه با افسردگی.
جذاب تر: تعریف و درک گرانش دشوار است. بنابراین ، تمرین فعالیت های ورزشی این امکان را برای شما فراهم می کند تا از اندام جذاب ورزشی لذت ببرید و با اعتماد به نفس بیشتری جذابیت بیشتری پیدا کرده و کانون توجه باشید. ورزش می تواند زندگی شما را به سمت بهتر تغییر دهد!

مزایای زندگی جنسی
زندگی جنسی همچنین از ورزش بهره می برد ، از جمله استقامت خوب عضلات قلب و عملکرد نعوظ خوب ، و فعالیت بدنی در طول زمان در حفظ کیفیت رابطه جنسی نقش دارد.

فعالیت های مختلف ورزشی
توصیه می شود به طور منظم 2-3 بار در هفته (هر بار حدود یک ساعت) ورزش کنید تا از تأثیرات مثبت آن بهره مند شوید. تعداد ساعات محدود به ورزش نیست ، بلکه شامل فعالیت های مختلفی مانند پیاده روی ، نظافت و باغبانی نیز می شود … این عمل باید با گروه های سنی مختلف سازگار باشد.

چند ساعت در هفته باید ورزش کنید؟
فعالیت بدنی یا ورزشی منظم از سنین پایین به شما امکان می دهد عادت های خوبی پیدا کنید که برای سلامتی شما عالی هستند. برای استفاده از مزایای مختلف ، باید به تمرینات توصیه شده در هفته ، مدت زمان ایده آل پایبند باشید و از خطرات ورزش بیش از حد مراقب باشید.

تغذیه ورزشی
توصیه های متخصصان تغذیه انگیزه بزرگی برای افراد برای انجام فعالیت های بدنی یا ورزشی منظم است ، بدون اینکه از ترکیب آن با یک رژیم غذایی سالم و متعادل غافل شوند.





مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *