کربوهیدرات بیش از حد زیاد است. آیا این باعث مشکلات سلامتی می شود؟


رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم سالهاست که رایج است ، اما گاهی اوقات برخی از افراد به نگرانی بیشتری روی می آورند ، یعنی حذف کامل کربوهیدرات ها از رژیم غذایی. این نوع رژیم غذایی می تواند محدودتر از رژیم کتوژنیک باشد ، زیرا کمبود کربوهیدرات بیش از هر رژیم دیگری مواد غذایی مفید و محافظ برای سلامتی را از بین می برد.
همانند چربی ها ، بهتر است به جای از بین بردن کامل کربوهیدرات ها ، روی کیفیت و تعادل آن ها تمرکز کنید. زیرا اگر در برخی از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده از قبل کربوهیدرات های بد وجود داشته باشد ، محروم کردن کربوهیدرات های خوب بی معنی و حتی خطرناک است. کاهش و حفظ وزن سالم و پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نیازی به چنین محدودیت هایی ندارد.
برش کربوهیدرات میزان قابل توجهی در مصرف بسیاری از مواد مغذی اساسی موجود در غذاها ، از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، پری بیوتیک ها و چربی های خوب را کاهش می دهد. این کمبود می تواند بر عملکرد ایمنی بدن و سلامت شناختی تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و آلزایمر را افزایش دهد.
برای حفظ سیستم گوارشی سالم توصیه می شود روزانه حداقل 25 گرم فیبر غذایی مصرف کنید. این مواد مغذی مهم فقط در غذاهایی وجود دارد که حاوی کربوهیدرات هستند. برخی از انواع فیبرها مواد حیاتی هستند که به عنوان غذا برای باکتری های مفید روده عمل می کنند ، بنابراین ایمنی و سلامت روان را تقویت می کنند. مکمل های فیبر در دسترس هستند ، اما مزایای آنها فیبر کامل غذایی نیست.
همچنین ، هنگامی که فرد برای اولین بار رژیم سنگینی را اتخاذ می کند ، ممکن است علائمی مانند سردرد ، گیجی ، تحریک پذیری ، سرگیجه ، حالت تهوع و دردهای عضلانی را تجربه کند. این واکنش به این دلیل اتفاق می افتد که مغز ، که به طور معمول حداکثر 60 درصد از کربوهیدرات های مصرف شده را مصرف می کند ، باید با منبع سوخت دیگری سازگار شود.
هر رژیم غذایی شدید که تغذیه اجتماعی را پیچیده کرده و منجر به انزوا شود. برای دیگران ، شکستن و عدم تحمل محدودیت ها منجر به گناه شدید و حتی افسردگی می شود. به همین دلیل رژیم غذایی سخت روندی است که می تواند به یک اختلال غذایی تبدیل شود و کیفیت زندگی و سلامت روان را تحت تأثیر قرار دهد.





مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *